چگونه یک هندوانه خوب انتخاب کنیم

اگه شماهم با این مشکل روبه رو شدید که هندوانتون همیشه اونجور که میخوایید نیست  و سفید یا بی مزه از آب درمیاد پس این مقاله میتونه تو انتخاب هندوانه شیرین و باکیفیت کمکتون کنه و ازین به بعد کمتر با این مشکل برخورد کنید و متخصصی بشید تو خرید هندوانه. بریم واس متخصص شدن و اینکه چگونه یک هندوانه خوب انتخاب کنیم یکی ازانتخابهای سخت واسه خیلی از ماها هنگام خرید میوه شاید انتخاب هندوانه مناسب و شیرین باشه که اغلب میسپریم به فروشنده که خودش برامون انتخاب کنه و یا چنتا ضربه به هندوانه و آخرم انتخاب غلط... حالا شما موندید و چند کیلو هندوانه که یا باید به زور بخورید یا دور بندازید که جفتشون راه حل دلچسبی نیست. بعد از خوندن این مقاله کمتر با این مشکل مواجه میشید و می تونید نسبت به بسیاری از افراد راحت تر هندونه مناسب و انتخاب کنید.

در اینجا شش نکته برای چگونگی انتخاب یک هندوانه خوب و شیرین گفته می شه که از بسیاری از مکالمات با افراد تولیدی، کشاورزان و تجربه شخصی افراد جمع آوری شده است.

نکته یک: ناحیه کرم رنگ در هندوانه را چک کنید.

بزرگترین مشخصه هندوانه خوب وجود این ناحیه کرم رنگ در آن است که هندوانه روی زمین روی آن رشد می کند که هرچقد رنگ آن کرم تر باشد، رسیده تر است و هرچه به سفیدی سوق داشته باشد یا وجود نداشته باشد، کال و نارس است.

جالبه بدونید که طرف دیگه هندوانه کاملا متفاوت است.

نکته دوم: یک هندوانه سبز تیره و مات انتخاب کنید

ظاهر براق هندوانه می تونه نشانگر نارس و بی مزه بودن اون باشه. پس هنگام انتخاب، ظاهر گول زننده و جذاب هندوانه ها نشوید. پس یک هندوانه با رنگ سبز روشن و مات انتخاب کنید.

نکته سوم: با دست به آن ضربه بزنید

سطح هندوانه باید کاملا سفت و سخت باشد. اگر نرم باشد نشانه آن است که در حال خراب شدن است. اگر هندوانه ترد و آبدار و پوست نازک باشد ، در اثر ضربه زدن به هندوانه، صدای توخالی شنیده و ارتعاشات ضربه وارده به پوست هندوانه در تمام بافت آن پخش می شود. هرچه حس کنید این صدا عمق بیشتری دارد و هندوانه رسیده تر است . اما اگر به هندوانه نارس و پوست کلفت ضربه بزنید، هندوانه صداهای گنگ و گرفته ای می دهد.

نکته چهارم: نسبت به اندازه اش سنگین تر باشد.

هندوانه رسیده باید نسبت به اندازه اش سنگین تر باشد. پس سنگین ترین را از نظر اندازه انتخاب کنید، زیرا به معنی آب بیشتر در هندوانه است.

نکته پنجم: به دنبال شکل یکنواخت باشید

بعضی از هندوانه های گرد (شیرین تر) و بعضی بیضی (آبدارتر) هستند و هردو آن ها خوب به حساب میان. اما اگر برجستگی هایی در سطح هندوانه باشد نشان این است که نور و آب متناسب و یکسان دریافت نکرده است. همچنین ظاهر هندوانه باید بدون خراش و ضربه باشد. 

نکته ششم: به دنبال نقاط گرده افشانی و شکری باشید

اگر لکه های سیاه مانند تصویر روی هندوانه می بینید به این معنی است که شکر آن در حال بیرون آمدن است و نشانه شیرینی هندوانه است. اگر نقاطی در یک خط مشاهده می کنید(ن خراش)، این ها نقاط گرده افشانی هستند و هرچه تعداد آن ها بیشتر بهتراست.


 نکته هفتم: به دم هندوانه توجه کنید

دم هندوانه نشان دهنده زمان برداشت هندوانه است. اگر دم هندوانه سبز باشد بدین معنی است که هندوانه نارس بوده و زود چیده شده اما اگر دم هندوانه خشک باشد و به رنگ قهوه ای تیره درامده باشد یعنی هندوانه رسیده است.

نکته هشتم: آن را بو کنید

هندوانه انتخابی را برداشته و جدا از بقیه هندوانه ها(طوری که بوی بقیه هندوانه ها مشخص نباشد) بو کنید اگه بوی شیرین مانند طعم شیرین هندوانه داد رسیده است. توجه کنید که بیش از حد بوی شیرین ندهد که می تواند دلیلی بر رسیده بودن بیش از حد هندوانه باشد.

نکته نهم: با انگشت فشار دهید

اگر هندوانه را با انگشت فشار بدید و تحت فشار نسبتا زیاد کمی داخل برود دلیل بر رسیده بود آن است و اگر اصلا داخل نرود و سفت و محکم باشد، دلیلی بر نارس بودن آن است.

امیدوارم بتونید تو خریداتون ازین نکات به خوبی استفاده کنید و همیشه تو انتخاب هندوانتون موفق باشید. ما در الان میوه سعی بر ارسال هندوانه با بهترین کیفیت  برای مشتریامون داشتیم. میتونید خیلی راحت بهترین هندوانه هارو از ما بخرید و از خرید خودتون لذت ببرید. لذت خرید از الان میوه همین الان تجربه کن.


Comments